Vi boktipsar och prickar av Göteborgarnas promenadguides 123 tips. All photos are my own /Hannele L.

23 mars 2008

Röda Sten

Folk sitter på stranden vid Röda Sten och njuter av havet.Gamla Carnegie porterkar från 1820 rymmer 20-tal för provning. Mycket folk ute denna soliga påskdag.Väldigt promenadvänlig väg intill havet.Trevliga bryggor, mer båtar på sommaren.SMHI jobbar alldeles bredvid Sanningsbänken..Våffla och kaffe på ångbåten byggd 1881.
Många göteborgare ser bara detta och vågar inte ta Älvsborgsbron över till Hisingen, synd. Man kan även promenera på bron.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvlig promenad!
Och ingen eländig snö. :)

Anonym sa...

Härligt! Var i Göteborg här om helgen och då var vädret soligt och fint. =)

Hannele på Hisingen sa...

Darkangel, det kom mer snö i natt :)

Niina, lyckliga du, som fick besöka Göteborg, oftast sol här, tycker jag.

Resa med Herbert sa...

Hej Hannele!

När jag var vid Röda Sten i går så var den tyvärr inte så röd längre, utan full av annat kludd.

Annars är det en skön promenad som du beskriver, jag bor inte så långt där i från, så jag går ganska ofta en runda via Röda Sten. Jag återkommer med ett reportage i min blogg inom en snar framtid.

En skön helg i vårt vackra Göteborg önskar jag dej. Irene

Hannele på Hisingen sa...

Irene, visst är det så trist med allt klotter, väldigt fint med promenad nära hamnen och havet. Ha det gôtt.